Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social pretence with mothers and peers at 15 months

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F12%3A00384443" target="_blank" >RIV/68081740:_____/12:00384443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/17405629.2012.671714" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/17405629.2012.671714</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/17405629.2012.671714" target="_blank" >10.1080/17405629.2012.671714</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social pretence with mothers and peers at 15 months

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Previous research has shown that adults scaffold and direct early infant social pretend play making it difficult to establish infants' own contribution to pretence. To examine infants' social pretence abilities the present study compared infants' socialpretend play in interactions with adults and same-age peers, who have similar socio-cognitive competence. Forty-five 15-month-old infants were observed during free-play interactions with their mother and two same-age, same-gender peers. The frequency andduration of parallel and coordinated social pretence were coded during both interactions. Results showed that while infants played pretence with both social partners, they engaged in more and longer coordinated social pretence with their mothers than with peers. Thus, although competent social partners play an important role in scaffolding complex pretence, infants' own socio-cognitive abilities contribute to the development of social pretence and enable them to pretend play with differ

  • Název v anglickém jazyce

    Social pretence with mothers and peers at 15 months

  • Popis výsledku anglicky

    Previous research has shown that adults scaffold and direct early infant social pretend play making it difficult to establish infants' own contribution to pretence. To examine infants' social pretence abilities the present study compared infants' socialpretend play in interactions with adults and same-age peers, who have similar socio-cognitive competence. Forty-five 15-month-old infants were observed during free-play interactions with their mother and two same-age, same-gender peers. The frequency andduration of parallel and coordinated social pretence were coded during both interactions. Results showed that while infants played pretence with both social partners, they engaged in more and longer coordinated social pretence with their mothers than with peers. Thus, although competent social partners play an important role in scaffolding complex pretence, infants' own socio-cognitive abilities contribute to the development of social pretence and enable them to pretend play with differ

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F10%2FP610" target="_blank" >GPP407/10/P610: Raná komunikace: Fyziologické koreláty sdílení emocí s ostatními během prvního roku života</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Developmental Psychology

  • ISSN

    1740-5629

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    711-722

  • Kód UT WoS článku

    000310596200005

  • EID výsledku v databázi Scopus