Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generativita jako významný vývojový úkol v dospělosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F16%3A00468008" target="_blank" >RIV/68081740:_____/16:00468008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Generativita jako významný vývojový úkol v dospělosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Generativita jako péče, předávání zkušeností a hodnot dalším generacím se poprvé objevila v psychosociálním modelu vývoje Erika H. Eriksona v polovině 20. století. Systematický rozvoj výzkumu generativity na teoretické i empirické rovině nastal však až od 80. let 20. století. V kapitole podáváme přehled starších i novějších teorií a výzkumů zabývajících se generativitou jako multidimenzionální a strukturovanou charakteristikou, která v současnosti již přesahuje hranice vývojové psychologie. Zabýváme se otázkami typů generativity, věkovému omezení a genderovým, kulturním i metodologickým aspektům generativity; pozornost věnujeme také oblastem zkoumaným v kontextu generativity i případné nejednotnosti předkládaných modelů a výsledků.

  • Název v anglickém jazyce

    Generativity as significant developmental task in adulthood

  • Popis výsledku anglicky

    Generativity as care, exchange of experience and values to future generations first appeared in the Erik H. Erikson´s model of psychosocial development in the mid-20th century. Systematic development of generativity research on theoretical and empirical level, however, occured since 1980s. The chapter provides an overview of older and newer theories and research dealing with generativity as the multidimensional and structured characteristic, which currently already exceeds the boundaries of developmental psychology. We deal with issues such as types of generativity, age limitations and gender, cultural and methodological aspects of generativity; we also pay attention to the areas examined in the context of generativity and potential inconsistencies of described models and results.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Psychologie celoživotního vývoje

  • ISBN

    978-80-246-3462-3

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    243-260

  • Počet stran knihy

    290

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly