Generativita jako významný vývojový úkol v dospělosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F16%3A00468008" target="_blank" >RIV/68081740:_____/16:00468008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Generativita jako významný vývojový úkol v dospělosti
Popis výsledku v původním jazyce
Generativita jako péče, předávání zkušeností a hodnot dalším generacím se poprvé objevila v psychosociálním modelu vývoje Erika H. Eriksona v polovině 20. století. Systematický rozvoj výzkumu generativity na teoretické i empirické rovině nastal však až od 80. let 20. století. V kapitole podáváme přehled starších i novějších teorií a výzkumů zabývajících se generativitou jako multidimenzionální a strukturovanou charakteristikou, která v současnosti již přesahuje hranice vývojové psychologie. Zabýváme se otázkami typů generativity, věkovému omezení a genderovým, kulturním i metodologickým aspektům generativity; pozornost věnujeme také oblastem zkoumaným v kontextu generativity i případné nejednotnosti předkládaných modelů a výsledků.
Název v anglickém jazyce
Generativity as significant developmental task in adulthood
Popis výsledku anglicky
Generativity as care, exchange of experience and values to future generations first appeared in the Erik H. Erikson´s model of psychosocial development in the mid-20th century. Systematic development of generativity research on theoretical and empirical level, however, occured since 1980s. The chapter provides an overview of older and newer theories and research dealing with generativity as the multidimensional and structured characteristic, which currently already exceeds the boundaries of developmental psychology. We deal with issues such as types of generativity, age limitations and gender, cultural and methodological aspects of generativity; we also pay attention to the areas examined in the context of generativity and potential inconsistencies of described models and results.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Psychologie celoživotního vývoje
ISBN
978-80-246-3462-3
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
243-260
Počet stran knihy
290
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—