Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Realism of Architectural Procedural Models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F17%3A00480206" target="_blank" >RIV/68081740:_____/17:00480206 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/17:10366720

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.13121" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1111/cgf.13121</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.13121" target="_blank" >10.1111/cgf.13121</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Realism of Architectural Procedural Models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of procedural modeling is to generate realistic content. The realism of this content is typically assessed by qualitatively evaluating a small number of results, or, less frequently, by conducting a user study. However, there is a lack of systematic treatment and understanding of what is considered realistic, both in procedural modeling and for images in general. We conduct a user study that primarily investigates the realism of procedurally generated buildings. Specifically, we investigate the role of fine and coarse details, and investigate which other factors contribute to the perception of realism. We find that realism is carried on different scales, and identify other factors that contribute to the realism of procedural and non‐procedural buildings.

  • Název v anglickém jazyce

    On Realism of Architectural Procedural Models

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of procedural modeling is to generate realistic content. The realism of this content is typically assessed by qualitatively evaluating a small number of results, or, less frequently, by conducting a user study. However, there is a lack of systematic treatment and understanding of what is considered realistic, both in procedural modeling and for images in general. We conduct a user study that primarily investigates the realism of procedurally generated buildings. Specifically, we investigate the role of fine and coarse details, and investigate which other factors contribute to the perception of realism. We find that realism is carried on different scales, and identify other factors that contribute to the realism of procedural and non‐procedural buildings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-18964S" target="_blank" >GA16-18964S: Adaptivní vzorkování a metody Markov chain Monte Carlo v simulaci transportu světla</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Graphics Forum

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    36

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    225-234

  • Kód UT WoS článku

    000404474000022

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019698393