Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

National stereotypes in Central Europe: Their accuracy, convergence and mirroring

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F19%3A00499781" target="_blank" >RIV/68081740:_____/19:00499781 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    National stereotypes in Central Europe: Their accuracy, convergence and mirroring

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Country image and country identity are studied from interdisciplinary perspectives using the scientific knowledge of business studies, political science, and communication science. The 4D model is based on the two-component model of attitudes distinguishing between cognitive and affective components of attitudes (Ajzen & Fishbein, 1980, Fishbein & Ajzen, 1975). From a social psychological perspective, the perception of one’s own country (country identity) and other countries (country image) is part of attitudes. Attitudes describe a person’s relationship to an object (another person, topic, or cultural entities). Attitudes in general, and to one’s own and other countries in particular, comprise two components. A cognitive component relates to beliefs about characteristics of a given object (e.g., own or other countries), and an affective component relates to emotions toward or evaluations of a given object (e.g., own or other countries).

  • Název v anglickém jazyce

    National stereotypes in Central Europe: Their accuracy, convergence and mirroring

  • Popis výsledku anglicky

    Country image and country identity are studied from interdisciplinary perspectives using the scientific knowledge of business studies, political science, and communication science. The 4D model is based on the two-component model of attitudes distinguishing between cognitive and affective components of attitudes (Ajzen & Fishbein, 1980, Fishbein & Ajzen, 1975). From a social psychological perspective, the perception of one’s own country (country identity) and other countries (country image) is part of attitudes. Attitudes describe a person’s relationship to an object (another person, topic, or cultural entities). Attitudes in general, and to one’s own and other countries in particular, comprise two components. A cognitive component relates to beliefs about characteristics of a given object (e.g., own or other countries), and an affective component relates to emotions toward or evaluations of a given object (e.g., own or other countries).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-14387S" target="_blank" >GA17-14387S: Vliv meziskupinového kontaktu na akulturační strategie a podporu práv menšin: longitudinální studie u společenské většiny a menšiny</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Bridging Disciplinary Perspectives of Country Image Reputation, Brand, and Identity

  • ISBN

    978-1-138-28134-9

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    125-149

  • Počet stran knihy

    334

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly