National stereotypes in Central Europe: Their accuracy, convergence and mirroring
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F19%3A00499781" target="_blank" >RIV/68081740:_____/19:00499781 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
National stereotypes in Central Europe: Their accuracy, convergence and mirroring
Popis výsledku v původním jazyce
Country image and country identity are studied from interdisciplinary perspectives using the scientific knowledge of business studies, political science, and communication science. The 4D model is based on the two-component model of attitudes distinguishing between cognitive and affective components of attitudes (Ajzen & Fishbein, 1980, Fishbein & Ajzen, 1975). From a social psychological perspective, the perception of one’s own country (country identity) and other countries (country image) is part of attitudes. Attitudes describe a person’s relationship to an object (another person, topic, or cultural entities). Attitudes in general, and to one’s own and other countries in particular, comprise two components. A cognitive component relates to beliefs about characteristics of a given object (e.g., own or other countries), and an affective component relates to emotions toward or evaluations of a given object (e.g., own or other countries).
Název v anglickém jazyce
National stereotypes in Central Europe: Their accuracy, convergence and mirroring
Popis výsledku anglicky
Country image and country identity are studied from interdisciplinary perspectives using the scientific knowledge of business studies, political science, and communication science. The 4D model is based on the two-component model of attitudes distinguishing between cognitive and affective components of attitudes (Ajzen & Fishbein, 1980, Fishbein & Ajzen, 1975). From a social psychological perspective, the perception of one’s own country (country identity) and other countries (country image) is part of attitudes. Attitudes describe a person’s relationship to an object (another person, topic, or cultural entities). Attitudes in general, and to one’s own and other countries in particular, comprise two components. A cognitive component relates to beliefs about characteristics of a given object (e.g., own or other countries), and an affective component relates to emotions toward or evaluations of a given object (e.g., own or other countries).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-14387S" target="_blank" >GA17-14387S: Vliv meziskupinového kontaktu na akulturační strategie a podporu práv menšin: longitudinální studie u společenské většiny a menšiny</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bridging Disciplinary Perspectives of Country Image Reputation, Brand, and Identity
ISBN
978-1-138-28134-9
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
125-149
Počet stran knihy
334
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
New York
Kód UT WoS kapitoly
—