Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Orientační hodnocení pozornosti jako součást screeningu školní zralosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F20%3A00532303" target="_blank" >RIV/68081740:_____/20:00532303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11104/0310829" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11104/0310829</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4149/ppd_202005" target="_blank" >10.4149/ppd_202005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Orientační hodnocení pozornosti jako součást screeningu školní zralosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Školní zralost představuje dosažení potenciálu pro další rozvoj. Školní připravenost je definována jako dosažení přijatelné úrovně schopností a dovedností, důležitých pro adaptaci na školu a školní úspěšnost. Posouzení školní zralosti, resp. připravenosti, je důležité, aby děti, které žádoucí úrovně nedosahují, nebyly vystaveny nadměrné zátěži a měly možnost své nedostatky kompenzovat. K hodnocení školní zralosti se používá Kernův test v úpravě J. Jiráska, který měří především grafomotorické dovednosti. Vzhledem k tomu, že důležitou součástí školní zralosti a připravenosti je i určitá úroveň schopnosti řídit svou pozornost i chování, pokládáme za vhodné doplnit screening školní zralosti jednoduchým testem pozornosti. Výsledky studie potvrzují, že by orientační test pozornosti mohl sloužit jako doplněk tradičního screeningu školní zralosti. Jeho výhodou je nenáročnost zpracování a snadné vyhodnocení výsledků. Metodu bude nutné standardizovat a potvrdit její psychometrické kvality.

  • Název v anglickém jazyce

    Orientational assessment of attention as part of screening for school readiness

  • Popis výsledku anglicky

    School maturity represents reaching a potential for further development. School readiness is defined as reaching the acceptable level of abilities and skills that are important for school adaptation and academic achievement. Assessment of school readiness is important for children that do not meet the standard to prevent them from excessive stress and compensate for their limitations. Kern’s test of school maturity (modified by J. Jirásek) mainly measures the graphomotor skills but it is advisable to add a simple attention test to the screening for school maturity. Results of the study confirm that the orientational test of attention might serve as a supplement to the traditional screening for school maturity. The advantage of the proposed method is the simplicity of processing and easy evaluation of the results. It will be necessary to standardize this method and confirm its psychometric properties.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychológia a patopsychológia dieťaťa

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    78-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus