Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic identity paradox in the context of current changes of academic environment: when academic identity contributes to attrition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F20%3A00534392" target="_blank" >RIV/68081740:_____/20:00534392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic identity paradox in the context of current changes of academic environment: when academic identity contributes to attrition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The conference contribution focused on academic identities of academics who have left academic career at its early stage. On the basis of identified three types of academic identity trajectories (stable, lost, absent) and three ideals of academic (humanist, visionary and leader, absolute scientist) it showed academic identity paradox created in current academic environment when stable and strong academic identity can leads to givinng up academic ambition. This analytical outcome of the study challenges present knowlede of relation of academic identity and career ambitions, concretely that academic identity is an important precondition for academic career ambitions.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic identity paradox in the context of current changes of academic environment: when academic identity contributes to attrition

  • Popis výsledku anglicky

    The conference contribution focused on academic identities of academics who have left academic career at its early stage. On the basis of identified three types of academic identity trajectories (stable, lost, absent) and three ideals of academic (humanist, visionary and leader, absolute scientist) it showed academic identity paradox created in current academic environment when stable and strong academic identity can leads to givinng up academic ambition. This analytical outcome of the study challenges present knowlede of relation of academic identity and career ambitions, concretely that academic identity is an important precondition for academic career ambitions.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-13732S" target="_blank" >GA20-13732S: Excelentní výzkum mezi jednotlivcem, institucí a diskurzem: Kolaborativní konstrukce výzkumné produktivity na výzkumných institucích</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů