The Role of Metacognitive Monitoring and Regulation in CPS with Assistance of GenAI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F24%3A00600460" target="_blank" >RIV/68081740:_____/24:00600460 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Metacognitive Monitoring and Regulation in CPS with Assistance of GenAI
Popis výsledku v původním jazyce
This presentation explores the role of metacognitive monitoring and regulation in creative problem-solving (CPS) with the support of Generative AI (GenAI), specifically ChatGPT. It highlights how self-regulation, co-regulation, and hybrid human-AI regulation impact CPS, enhancing solution quality, elaboration, and originality. Two key studies are discussed: one examining how ChatGPT improves creative problem-solving, though not universally benefiting high-performing individuals, and another on effective prompting strategies for maximizing GenAI’s usefulness. The findings underscore a collaborative approach to using AI, promoting ChatGPT as a partner in the creative process rather than a mere information source, emphasizing the concept of 'hybrid' human-AI regulation.
Název v anglickém jazyce
The Role of Metacognitive Monitoring and Regulation in CPS with Assistance of GenAI
Popis výsledku anglicky
This presentation explores the role of metacognitive monitoring and regulation in creative problem-solving (CPS) with the support of Generative AI (GenAI), specifically ChatGPT. It highlights how self-regulation, co-regulation, and hybrid human-AI regulation impact CPS, enhancing solution quality, elaboration, and originality. Two key studies are discussed: one examining how ChatGPT improves creative problem-solving, though not universally benefiting high-performing individuals, and another on effective prompting strategies for maximizing GenAI’s usefulness. The findings underscore a collaborative approach to using AI, promoting ChatGPT as a partner in the creative process rather than a mere information source, emphasizing the concept of 'hybrid' human-AI regulation.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA24-11515S" target="_blank" >GA24-11515S: Učení se s ChatGPT: proč a jak studující využívají ChatGPT</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů