Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Metacognitive Monitoring and Regulation in CPS with Assistance of GenAI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F24%3A00600460" target="_blank" >RIV/68081740:_____/24:00600460 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Metacognitive Monitoring and Regulation in CPS with Assistance of GenAI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This presentation explores the role of metacognitive monitoring and regulation in creative problem-solving (CPS) with the support of Generative AI (GenAI), specifically ChatGPT. It highlights how self-regulation, co-regulation, and hybrid human-AI regulation impact CPS, enhancing solution quality, elaboration, and originality. Two key studies are discussed: one examining how ChatGPT improves creative problem-solving, though not universally benefiting high-performing individuals, and another on effective prompting strategies for maximizing GenAI’s usefulness. The findings underscore a collaborative approach to using AI, promoting ChatGPT as a partner in the creative process rather than a mere information source, emphasizing the concept of 'hybrid' human-AI regulation.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Metacognitive Monitoring and Regulation in CPS with Assistance of GenAI

  • Popis výsledku anglicky

    This presentation explores the role of metacognitive monitoring and regulation in creative problem-solving (CPS) with the support of Generative AI (GenAI), specifically ChatGPT. It highlights how self-regulation, co-regulation, and hybrid human-AI regulation impact CPS, enhancing solution quality, elaboration, and originality. Two key studies are discussed: one examining how ChatGPT improves creative problem-solving, though not universally benefiting high-performing individuals, and another on effective prompting strategies for maximizing GenAI’s usefulness. The findings underscore a collaborative approach to using AI, promoting ChatGPT as a partner in the creative process rather than a mere information source, emphasizing the concept of 'hybrid' human-AI regulation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA24-11515S" target="_blank" >GA24-11515S: Učení se s ChatGPT: proč a jak studující využívají ChatGPT</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů