Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ChatGPT Improves Creative Problem-Solving Performance: An Experimental Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F24%3A00602135" target="_blank" >RIV/68081740:_____/24:00602135 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ChatGPT Improves Creative Problem-Solving Performance: An Experimental Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presentation explored how generative AI impacts creative problem-solving in university students. The study revealed that ChatGPT enhanced quality, elaboration, and originality of solutions for an ill-defined problem-solving task. While AI-assisted participants perceived tasks as easier and requiring less mental effort, their intrinsic interest remained unchanged. The discussion emphasized the potential of human-AI collaboration to augment creativity in educational contexts, underscoring the need for intentional design in curricula to foster critical thinking and metacognitive monitoring when integrating AI tools.

  • Název v anglickém jazyce

    ChatGPT Improves Creative Problem-Solving Performance: An Experimental Study

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation explored how generative AI impacts creative problem-solving in university students. The study revealed that ChatGPT enhanced quality, elaboration, and originality of solutions for an ill-defined problem-solving task. While AI-assisted participants perceived tasks as easier and requiring less mental effort, their intrinsic interest remained unchanged. The discussion emphasized the potential of human-AI collaboration to augment creativity in educational contexts, underscoring the need for intentional design in curricula to foster critical thinking and metacognitive monitoring when integrating AI tools.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA24-11515S" target="_blank" >GA24-11515S: Učení se s ChatGPT: proč a jak studující využívají ChatGPT</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů