AI Today and Tomorrow in Gifted, Creativity, and Talent research. Panelová diskuze v rámci Research on Giftedness, Creativity, and Talent SIG Business Meeting
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F24%3A00602171" target="_blank" >RIV/68081740:_____/24:00602171 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
AI Today and Tomorrow in Gifted, Creativity, and Talent research. Panelová diskuze v rámci Research on Giftedness, Creativity, and Talent SIG Business Meeting
Popis výsledku v původním jazyce
The discussion 'AI Today and Tomorrow in Gifted, Creativity, and Talent Research', held during the Research on Giftedness, Creativity, and Talent SIG Business Meeting at AERA 2024, explored the impact of various AI tools on creative and complex problem-solving for both students and researchers. Dr. Marek Urban covered novel concepts such as hybrid human-AI regulation and the integration of AI technologies into resolution of ill-defined or non-routine tasks, and as an invited speaker, shared insights from their ongoing research on generative AI use in university students, highlighting generative AI's potential to transform giftedness, creativity, and talent development.
Název v anglickém jazyce
AI Today and Tomorrow in Gifted, Creativity, and Talent research. Panelová diskuze v rámci Research on Giftedness, Creativity, and Talent SIG Business Meeting
Popis výsledku anglicky
The discussion 'AI Today and Tomorrow in Gifted, Creativity, and Talent Research', held during the Research on Giftedness, Creativity, and Talent SIG Business Meeting at AERA 2024, explored the impact of various AI tools on creative and complex problem-solving for both students and researchers. Dr. Marek Urban covered novel concepts such as hybrid human-AI regulation and the integration of AI technologies into resolution of ill-defined or non-routine tasks, and as an invited speaker, shared insights from their ongoing research on generative AI use in university students, highlighting generative AI's potential to transform giftedness, creativity, and talent development.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA24-11515S" target="_blank" >GA24-11515S: Učení se s ChatGPT: proč a jak studující využívají ChatGPT</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů