Determining the dimensions of combined supports in roadways
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68145535%3A_____%2F11%3A00389443" target="_blank" >RIV/68145535:_____/11:00389443 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.crcnetbase.com/doi/abs/10.1201/b11646-290" target="_blank" >http://www.crcnetbase.com/doi/abs/10.1201/b11646-290</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/b11646-290" target="_blank" >10.1201/b11646-290</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determining the dimensions of combined supports in roadways
Popis výsledku v původním jazyce
The predominant amount of European coal deposits exploited underground is extracted by the longwall method with controlled caving. Experience shows that roadways, which ensure all transport and ventilation in coalfaces, restrict both output and safety, as well as economy in coal production. The problem is urgent especially in deep mining. The contribution describes procedures for designing the supports and stabilization measures using combined support in the already planned roadways on the base of system developed in the Ostrava Karvina Coalfield (OKR) in Czech Republic. The combined support in roadways combines roof bolting and standing (conventional) supports. The calculation of a load bearing capacity of roadway supports contains period of drivage and period of minig in the vicinity of roadways. The load bearing capacity of supports during drivage is based on the size of the natural arch, the loading of supports during mining comes out from a stress wave in rock mass in the forefron
Název v anglickém jazyce
Determining the dimensions of combined supports in roadways
Popis výsledku anglicky
The predominant amount of European coal deposits exploited underground is extracted by the longwall method with controlled caving. Experience shows that roadways, which ensure all transport and ventilation in coalfaces, restrict both output and safety, as well as economy in coal production. The problem is urgent especially in deep mining. The contribution describes procedures for designing the supports and stabilization measures using combined support in the already planned roadways on the base of system developed in the Ostrava Karvina Coalfield (OKR) in Czech Republic. The combined support in roadways combines roof bolting and standing (conventional) supports. The calculation of a load bearing capacity of roadway supports contains period of drivage and period of minig in the vicinity of roadways. The load bearing capacity of supports during drivage is based on the size of the natural arch, the loading of supports during mining comes out from a stress wave in rock mass in the forefron
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DH - Báňský průmysl včetně těžby a zpracování uhlí
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0082" target="_blank" >ED2.1.00/03.0082: Institut čistých technologií těžby a užití energetických surovin</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Harmonising Rock Engineering and the Environment
ISBN
978-0-415-80444-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
591-595
Název nakladatele
CRC Press Taylor and Francis Group, Balkema
Místo vydání
London
Místo konání akce
Beijing
Datum konání akce
18. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—