Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Behaviour of concrete in tunels and undeground concstructions in case of fire

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68145535%3A_____%2F14%3A00430266" target="_blank" >RIV/68145535:_____/14:00430266 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Behaviour of concrete in tunels and undeground concstructions in case of fire

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The problem of cement concrete resistance to high temperatures became topical after more frequent car accidents, heavy good vehicles in particular, in tunnels with an outbreak of fire as a result of an accident. Tunnel lining is exposed to intensive temperature released as a result of fire with the temperatures high above 1000 C. The inner part of lining is exposed to various temperature intensities depending on the distance from the fire. Owing to water steam expansion in concrete as a result of temperature-time exposure, concrete surface is cracking and concrete layers are peeled off from various depths and thus the lining is secondary damaged. Appropriate composition of concrete, selection of binder of cement composite material and selection aggregate, additions and/or adding dispersed polypropylene fiber reinforcement can reduce destructive action of high temperature.

  • Název v anglickém jazyce

    Behaviour of concrete in tunels and undeground concstructions in case of fire

  • Popis výsledku anglicky

    The problem of cement concrete resistance to high temperatures became topical after more frequent car accidents, heavy good vehicles in particular, in tunnels with an outbreak of fire as a result of an accident. Tunnel lining is exposed to intensive temperature released as a result of fire with the temperatures high above 1000 C. The inner part of lining is exposed to various temperature intensities depending on the distance from the fire. Owing to water steam expansion in concrete as a result of temperature-time exposure, concrete surface is cracking and concrete layers are peeled off from various depths and thus the lining is secondary damaged. Appropriate composition of concrete, selection of binder of cement composite material and selection aggregate, additions and/or adding dispersed polypropylene fiber reinforcement can reduce destructive action of high temperature.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F12%2F1988" target="_blank" >GAP104/12/1988: Studium interakce složek cementových kompozitů při působení vysokých teplot</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů