The Structure of the Mandarin Syllable: Why, When and How to Teach it
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378009%3A_____%2F11%3A00363621" target="_blank" >RIV/68378009:_____/11:00363621 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Structure of the Mandarin Syllable: Why, When and How to Teach it
Popis výsledku v původním jazyce
The students of Mandarin mostly have to rely on imitating of their teachers while learning the basic syllabary. Timely explanation of Mandarin syllable structure and its functional components in the early stage of teaching pronunciation could make teaching Mandarin syllabary more efficient. Two basic models of Chinese syllable are introduced: the traditional Initial-Final model, adopted as a basis of the widely accepted pinyin spelling system, and the modern Onset-Rime model. The four traditional components at the level of segments ? an initial, a medial, a main vowel and a terminal (C, G, V, X) are introduced. The review of their articulatory properties follows. The suggested approach, drawing on the traditions of the old Chinese phonology, is viewedas more benefitial for the pedagogical purposes than the ?Western phonological approach working with the concept of vowels and consonants.
Název v anglickém jazyce
The Structure of the Mandarin Syllable: Why, When and How to Teach it
Popis výsledku anglicky
The students of Mandarin mostly have to rely on imitating of their teachers while learning the basic syllabary. Timely explanation of Mandarin syllable structure and its functional components in the early stage of teaching pronunciation could make teaching Mandarin syllabary more efficient. Two basic models of Chinese syllable are introduced: the traditional Initial-Final model, adopted as a basis of the widely accepted pinyin spelling system, and the modern Onset-Rime model. The four traditional components at the level of segments ? an initial, a medial, a main vowel and a terminal (C, G, V, X) are introduced. The review of their articulatory properties follows. The suggested approach, drawing on the traditions of the old Chinese phonology, is viewedas more benefitial for the pedagogical purposes than the ?Western phonological approach working with the concept of vowels and consonants.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Archiv orientální: Quarterly Journal of African and Asian Studies
ISSN
0044-8699
e-ISSN
—
Svazek periodika
79
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
35
Strana od-do
99-134
Kód UT WoS článku
000294589800005
EID výsledku v databázi Scopus
—