Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The structure of the Mandarin syllable: why, when and how to teach it.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378009%3A_____%2F16%3A00476271" target="_blank" >RIV/68378009:_____/16:00476271 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The structure of the Mandarin syllable: why, when and how to teach it.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While learning pronunciation of the basic syllabary of Mandarin, the students mostly have to rely on imitating their teachers. The author suggests that timely explanation of Mandarin syllable structure and its functional components in the early stage of teaching Mandarin pronunciation can make Mandarin syllabary acquisition more efficient. First, two basic models of Chinese syllable structure are introduced: traditional Initial-Final model, and the modern Onset-Rime model. The latter one, adopted as a basis of the widely accepted Pinyin spelling system, is viewed as more appropriate for teaching Chinese as L2. The four traditional components at the level of segments – an initial, a medial, a main vowel and a terminal (C, G, V, X) are introduced then. Explanation of their particular articulatory properties follows. The author claims that devoting more attention to these components and drawing on the traditions of the old Chinese phonology would be highly benefitial for teaching Mandarin pronunciation (unlike the “Western” phonological approach working with the concept of vowels and consonants).

  • Název v anglickém jazyce

    The structure of the Mandarin syllable: why, when and how to teach it.

  • Popis výsledku anglicky

    While learning pronunciation of the basic syllabary of Mandarin, the students mostly have to rely on imitating their teachers. The author suggests that timely explanation of Mandarin syllable structure and its functional components in the early stage of teaching Mandarin pronunciation can make Mandarin syllabary acquisition more efficient. First, two basic models of Chinese syllable structure are introduced: traditional Initial-Final model, and the modern Onset-Rime model. The latter one, adopted as a basis of the widely accepted Pinyin spelling system, is viewed as more appropriate for teaching Chinese as L2. The four traditional components at the level of segments – an initial, a medial, a main vowel and a terminal (C, G, V, X) are introduced then. Explanation of their particular articulatory properties follows. The author claims that devoting more attention to these components and drawing on the traditions of the old Chinese phonology would be highly benefitial for teaching Mandarin pronunciation (unlike the “Western” phonological approach working with the concept of vowels and consonants).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Problemy kitajskogo i obščego jazykoznanija. K 90 letiju S. E. Jachontova

  • ISBN

    978-5-901724-27-9

  • Počet stran výsledku

    39

  • Strana od-do

    1-654

  • Počet stran knihy

    654

  • Název nakladatele

    Saint Petersburg State University

  • Místo vydání

    Saint Petersburg

  • Kód UT WoS kapitoly