Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Acquiring and teaching Chinese pronunciation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378009%3A_____%2F17%3A00476275" target="_blank" >RIV/68378009:_____/17:00476275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Acquiring and teaching Chinese pronunciation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author explores the specifics of learning / teaching Standard Chinese (SC) pronunciation, its goals and methods, within the broader context of L2 pronunciation learning / teaching. The ways in which research findings in Chinese phonetics and phonology might facilitate the acquisition of SC pronunciation by adult learners are investigated. An overview is provided of the textbooks and linguistic literature dealing with SC pronunciation. The usefulness of metalinguistic instruction is discussed. The following topics, among others, are addressed: the SC syllable structure, the third tone, acoustic correlates of stress, and the importance of unstressed function words.

  • Název v anglickém jazyce

    Acquiring and teaching Chinese pronunciation

  • Popis výsledku anglicky

    The author explores the specifics of learning / teaching Standard Chinese (SC) pronunciation, its goals and methods, within the broader context of L2 pronunciation learning / teaching. The ways in which research findings in Chinese phonetics and phonology might facilitate the acquisition of SC pronunciation by adult learners are investigated. An overview is provided of the textbooks and linguistic literature dealing with SC pronunciation. The usefulness of metalinguistic instruction is discussed. The following topics, among others, are addressed: the SC syllable structure, the third tone, acoustic correlates of stress, and the importance of unstressed function words.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Explorations into Chinese as a Second Language

  • ISBN

    978-3-319-54026-9

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    3-30

  • Počet stran knihy

    224

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly