Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The most frequent lemmas in the Ukrainian and Czech corpus as a resource for foreign language learning and teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378017%3A_____%2F24%3A00598870" target="_blank" >RIV/68378017:_____/24:00598870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://doi.fil.bg.ac.rs/volume.php?pt=journals&issue=ms_zmss-2024-105&i=22" target="_blank" >http://doi.fil.bg.ac.rs/volume.php?pt=journals&issue=ms_zmss-2024-105&i=22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18485/ms_zmss.2024.105.22" target="_blank" >10.18485/ms_zmss.2024.105.22</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The most frequent lemmas in the Ukrainian and Czech corpus as a resource for foreign language learning and teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study examines the potential of language corpora in teaching foreign languages, specifically Czech and Ukrainian. By analysing the most common lemmas in both languages, we explore their potential for supplementing and creating teaching materials. The corpus data analysis can be used to add culturally and socially conditioned semantic groups, introduce productive word-formation models, and highlight differences in grammatical structures. The most frequent lemmas also provide suitable examples of various phenomena in language learning, such as frequently used abbreviations and proper names.

  • Název v anglickém jazyce

    The most frequent lemmas in the Ukrainian and Czech corpus as a resource for foreign language learning and teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The study examines the potential of language corpora in teaching foreign languages, specifically Czech and Ukrainian. By analysing the most common lemmas in both languages, we explore their potential for supplementing and creating teaching materials. The corpus data analysis can be used to add culturally and socially conditioned semantic groups, introduce productive word-formation models, and highlight differences in grammatical structures. The most frequent lemmas also provide suitable examples of various phenomena in language learning, such as frequently used abbreviations and proper names.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zbornik Matice srpske za slavistiku

  • ISSN

    0352-5007

  • e-ISSN

    0352-5007

  • Svazek periodika

    105

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2024

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    369-382

  • Kód UT WoS článku

    001245961300023

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85196726663