Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Political, Social and Cultural Capital in Secondary School Selection in Socialist czechoslovakia, 1948-1989.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F01%3A37013067" target="_blank" >RIV/68378025:_____/01:37013067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Political, Social and Cultural Capital in Secondary School Selection in Socialist czechoslovakia, 1948-1989.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyzes secondary school tracking in Czechoslovakia. Using multinomial logistic regression, it shows the effects of family background on the odds of making the transition to vocational, technical, or academic secondary schools. Various hypotheses about trends in educational reproduction and the effects of parental Communist Party membership on educational attainment are tested and the impact of 'communist affirmative action' on educational inequality is shown. Finally the effect of parentalpolitical status upon secondary school selection is examined.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Political, Social and Cultural Capital in Secondary School Selection in Socialist czechoslovakia, 1948-1989.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyzes secondary school tracking in Czechoslovakia. Using multinomial logistic regression, it shows the effects of family background on the odds of making the transition to vocational, technical, or academic secondary schools. Various hypotheses about trends in educational reproduction and the effects of parental Communist Party membership on educational attainment are tested and the impact of 'communist affirmative action' on educational inequality is shown. Finally the effect of parentalpolitical status upon secondary school selection is examined.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-85950-93-6

  • Počet stran knihy

    48

  • Název nakladatele

    Sociologický ústav AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy