Vliv nerovnoměrného vývoje vzdělanostního systému na vzdělanostní nerovnosti po roce 1989 v ČR.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F02%3A37023005" target="_blank" >RIV/68378025:_____/02:37023005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv nerovnoměrného vývoje vzdělanostního systému na vzdělanostní nerovnosti po roce 1989 v ČR.
Popis výsledku v původním jazyce
Anotace v jazyce práce: Text se zabývá vývojem nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v České republice po roce 1989. S využitím metody logistické regrese byl modelován vliv sociálního původu na pravděpodobnost úspěšného přechodu mezi středním a vysokým školstvím v období let 1948 1999. Hypotézu o rostoucím vlivu sociálního původu na úspěch v tranzici mezi střední a vysokou školou v devadesátých letech se však nepodařilo potvrdit. Trend po roce 1989 naopak hovoří ve prospěch snižujících se nerovností v přístupu ke vzdělání.
Název v anglickém jazyce
The Influence of the Unequal Development of the Education System on Educational Inequalities in the Czech Republic after 1989.
Popis výsledku anglicky
This article deals with the evolution of inequalities in access to tertiary education in the Czech Republic since 1989. The opening hypothesis of this article is that there has been an increase in educational inequalities in the Czech Republic since 1989resulting from the unequal development of the secondary and tertiary sectors of the educational system. The hypothesis of the growing influence of social origin on success in the transition between secondary and post-secondary schools in the 1990s was not however confirmed. On the contrary, the trend after 1989 testifies rather to a decrease in inequalities in access to post-secondary education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Současná česká společnost.
ISBN
80-7330-009-5
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
196-215
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Sociologický ústav AV ČR
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—