Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj vzdělanostních nerovností v České republice po roce 1989.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F03%3A37033027" target="_blank" >RIV/68378025:_____/03:37033027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj vzdělanostních nerovností v České republice po roce 1989.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Seminář se zabýval vývojem nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v České republice po roce 1989. Vstupní hypotézou byl předpokládaný nárůst vzdělanostních nerovností v České republice po roce 1989 způsobený nerovnoměrným vývojem sekundárního a terciárního sektoru školství. Hypotézu o rostoucím vlivu sociálního původu na úspěch v tranzici mezi střední a vysokou školou v devadesátých letech se však nepodařilo potvrdit. Trend po roce 1989 naopak hovoří ve prospěch snižujících se nerovností v přístupu ke vzdělání.

  • Název v anglickém jazyce

    The Evolution of Educational Inequalities in the Czech Republic after 1989.

  • Popis výsledku anglicky

    This seminar dealt with the evolution of inequalities in access to tertiary education in the Czech Republic after 1989. The opening hypothesis was that the increase in educational inequalities in the Czech Republic after 1989 had been caused by unequal development of the secondary and tertiary sectors of the educational system. The hypothesis of the growing influence of family (social) origin on success in the transition between secondary and post-secondary school in the 1990s was not however confirmed.On the contrary, the trend after 1989 testifies rather to a decrease in inequalities in access to education.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    15

  • Počet zahraničních účastníků

    0

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce