Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role rodiny a školy v reprodukci vzdělanostních nerovností. Sociologický pohled na úlohu víceletých gymnázií ve světle výzkumu PISA 2000

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F03%3A00000841" target="_blank" >RIV/68378025:_____/03:00000841 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role rodiny a školy v reprodukci vzdělanostních nerovností. Sociologický pohled na úlohu víceletých gymnázií ve světle výzkumu PISA 2000

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať sleduje příčiny sociální selektivity českého základního a středního školství, zejména pak roli víceletých gymnázií, jejichž existence je zdůvodňována potřebou poskytovat specifický přístup ke vzdělávání nadaných dětí bez ohledu na jejich sociální původ. Proti tomuto výkladu stojí názor, podle kterého tato gymnázia uskutečňují časnou selekci žáků pocházejících z rodin s vyšším vzděláním a sociálním statusem, kteří ? často v důsledku vlivu rodičů - již v ranném věku aspirují na dosažení vysokoškolského vzdělání.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of the Family and the School in the Reproduction of Educational Inequalities. A Sociological Look at the Role of Multi-year Gymnasia in the Context of the Results of the PISA 2000 Study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses the causes behind the social selectivity in Czech basic and secondary school, in particular the role of multi-year gymnasia, whose existence is substantiated by the argument that there is a need to offer a special approach to the education of gifted children, regardless of their social background. This argument is countered by the viewpoint that these gymnasia bring the early selection of students who are from families with higher levels of education and social status, and who ? often when influenced by the parents ? even at an early age aspire to attain a higher education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F03%2F0340" target="_blank" >GA403/03/0340: Ekonomické, sociální a kulturní zdroje vzdělanostních nerovností a determinanty životního úspěchu : první fáze longitudinálního výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický Časopis-Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    625-652

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus