Lidský, sociální a kulturní kapitál
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F06%3A00043928" target="_blank" >RIV/68378025:_____/06:00043928 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lidský, sociální a kulturní kapitál
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem stati kritická reflexe teorií lidského, sociálního a kulturního kapitálu, aplikovaných v oblasti vzdělávání. V první části jsou vymezeny obecné znaky pojmu kapitál. V další části je nastíněn vývoj teorií lidského kapitálu. Třetí a čtvrtá část je věnována práci P. Bourdieu a J. Colemana. Pátá a šestá část se pak zabývá současnými přístupy a vymezením lidského a sociálního kapitálu.
Název v anglickém jazyce
Human, social and cultural capital
Popis výsledku anglicky
The article deals with theories of human, social and cultural capital in education. First, basic features of capital in economic theory are reviewed and they are compared with newly established forms of capital. Second, the development and current usageof human, social and capital theories are analyzed in more detail.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J%2F005%2F04-DP2" target="_blank" >1J/005/04-DP2: Nerovnosti v šancích na vzdělání: jejich rozsah, zdroje, sociální a ekonomické důsledky, strategie řešení.</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané problémy vzdělávací politiky
ISBN
80-246-1262-3
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
7-24
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—