Odlišnosti vzdělávacích systémů zemí OECD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F06%3A00045367" target="_blank" >RIV/68378025:_____/06:00045367 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odlišnosti vzdělávacích systémů zemí OECD
Popis výsledku v původním jazyce
Dosavadní výzkum zabývající se problematikou sociální stratifikace přinesl zjištění o tom, že vzdělanostní aspirace dospívajících jsou jedním z nejsilnějších predikátorů jejich vzdělávací a profesní dráhy. Nejnovější srovnávací analýzy odhalily, že vzdělanostní aspirace jsou utvářeny nejen socioekonomickým statusem rodičů, schopnostmi a hodnotami sdílenými rodinou a kvalitou a typem navštěvované školy, ale rovněž strukturou celého vzdělávacího systému, stupněm jeho stratifikace, orientace na odborné vzdělávání, prostupností a vazbami na trh práce. Naše zjištění potvrdila dřívější analýzy ohledně toho, že čím více je stratifikován systém sekundárního vzdělávání, tím silnější efekt má na vzdělanostní aspirace socioekonomický původ studenta, i při kontrole schopností studenta.
Název v anglickém jazyce
OECD countries and differences of their educational systems
Popis výsledku anglicky
Research on social stratification has brought overwhelming evidence that the educational aspirations of adolescents are one of the strongest predictors of educational and occupational careers. The most recent comparative analyses have revealed that educational aspirations are shaped not only by parental socioeconomic status, measured ability and values shared by a family (individual level), and the quality and type of attended schools (contextual level), but also by the structure of the whole educational system, the degree of its stratification, its orientation to vocational training, its permeability, and its links to the labor market (structural level). Our results confirm previous analyses showing that the more stratified the system of secondary education, the stronger the effect of socioeconomic background on educational aspirations, even after controlling for students? ability.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
17
Počet zahraničních účastníků
0
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce