Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odlišnosti vzdělávacích systémů zemí OECD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F06%3A00045367" target="_blank" >RIV/68378025:_____/06:00045367 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odlišnosti vzdělávacích systémů zemí OECD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dosavadní výzkum zabývající se problematikou sociální stratifikace přinesl zjištění o tom, že vzdělanostní aspirace dospívajících jsou jedním z nejsilnějších predikátorů jejich vzdělávací a profesní dráhy. Nejnovější srovnávací analýzy odhalily, že vzdělanostní aspirace jsou utvářeny nejen socioekonomickým statusem rodičů, schopnostmi a hodnotami sdílenými rodinou a kvalitou a typem navštěvované školy, ale rovněž strukturou celého vzdělávacího systému, stupněm jeho stratifikace, orientace na odborné vzdělávání, prostupností a vazbami na trh práce. Naše zjištění potvrdila dřívější analýzy ohledně toho, že čím více je stratifikován systém sekundárního vzdělávání, tím silnější efekt má na vzdělanostní aspirace socioekonomický původ studenta, i při kontrole schopností studenta.

  • Název v anglickém jazyce

    OECD countries and differences of their educational systems

  • Popis výsledku anglicky

    Research on social stratification has brought overwhelming evidence that the educational aspirations of adolescents are one of the strongest predictors of educational and occupational careers. The most recent comparative analyses have revealed that educational aspirations are shaped not only by parental socioeconomic status, measured ability and values shared by a family (individual level), and the quality and type of attended schools (contextual level), but also by the structure of the whole educational system, the degree of its stratification, its orientation to vocational training, its permeability, and its links to the labor market (structural level). Our results confirm previous analyses showing that the more stratified the system of secondary education, the stronger the effect of socioeconomic background on educational aspirations, even after controlling for students? ability.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    17

  • Počet zahraničních účastníků

    0

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce