Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Doma, v jeslích, nebo ve školce? Rodinná a institucionální péče o předškolní děti v české společnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F07%3A00092448" target="_blank" >RIV/68378025:_____/07:00092448 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Doma, v jeslích, nebo ve školce? Rodinná a institucionální péče o předškolní děti v české společnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku se zabývám dostupností a využíváním zařízení denní péče o předškolní děti v české společnosti od konce druhé světové války do současnosti. Vývoj v počtu i využívání zařízení předškolní péče a výchovy zasazuji do kontextu vývoje na trhu práce, ale také změn v oblasti sociálně-politických opatření, dobových diskurzů péče, genderových vztahů a obav o populační vývoj země.

  • Název v anglickém jazyce

    At home, in a nursery or in a kindergarten? Family and institutional care for pre-school children in Czech society in 1945-2006

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on changes in availability and use of childcare and pre-school facilities after the Second World War in the Czech society during different periods of communist regime and during the post-1989 era. It studies how they are embedded in context of women?s participation on the labor market, gender roles, social policies, fertility rates, public debates on care and fears of population decline. Several discourses influencing the availability and use of childcare and pre-school facilities are identified in the history, e.g. the women?s issue discourse supporting construction of nurseries since 1950s, the children?s issue and the population discourses contributing to several prolongations of paid childcare leave since 1960s, etc. In historybased institutional settings are identified as the main factors leading in a new labor market context to a current drop in availability of nurseries and an increase in care of pre-kindergarten children by mothers at home.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1QS700280503" target="_blank" >1QS700280503: Podpora společenské akceptace a efektivního prosazování genderové rovnosti ve veřejné sféře</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gender, rovné příležitosti, výzkum

  • ISSN

    1213-0028

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    15-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus