Vnímaná hodnota vzdělání a vzdělanostní aspirace v České republice: Změny v determinaci vzdělanostních aspirací v letech 1989 a 2003
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F09%3A00321305" target="_blank" >RIV/68378025:_____/09:00321305 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Perceived Value of Education and Educational Aspirations in the Czech Republic: Changes in the Determination of Educational Aspirations between 1989 and 2003
Popis výsledku v původním jazyce
This article analyzes changes in the determination of Czech educational aspirations from 1989 to 2003, on the basis of social origin, ability, gender and other factors. The empirical research is based on a comparison of Czech data from the "Rodina ?89" and the 2003 PISA-L surveys. The article hypothesizes that social origin had a stronger direct impact on educational aspirations in 1989, while in 2003 it had a much stronger indirect influence. The empirical results confirm this hypothesis.
Název v anglickém jazyce
The Perceived Value of Education and Educational Aspirations in the Czech Republic: Changes in the Determination of Educational Aspirations between 1989 and 2003
Popis výsledku anglicky
This article analyzes changes in the determination of Czech educational aspirations from 1989 to 2003, on the basis of social origin, ability, gender and other factors. The empirical research is based on a comparison of Czech data from the "Rodina ?89" and the 2003 PISA-L surveys. The article hypothesizes that social origin had a stronger direct impact on educational aspirations in 1989, while in 2003 it had a much stronger indirect influence. The empirical results confirm this hypothesis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Comparative Education Review
ISSN
0010-4086
e-ISSN
—
Svazek periodika
53
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
262896400002
EID výsledku v databázi Scopus
—