Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnímaná hodnota vzdělání a vzdělanostní aspirace v České republice: Změny v determinaci vzdělanostních aspirací v letech 1989 a 2003

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F09%3A00321305" target="_blank" >RIV/68378025:_____/09:00321305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Perceived Value of Education and Educational Aspirations in the Czech Republic: Changes in the Determination of Educational Aspirations between 1989 and 2003

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyzes changes in the determination of Czech educational aspirations from 1989 to 2003, on the basis of social origin, ability, gender and other factors. The empirical research is based on a comparison of Czech data from the "Rodina ?89" and the 2003 PISA-L surveys. The article hypothesizes that social origin had a stronger direct impact on educational aspirations in 1989, while in 2003 it had a much stronger indirect influence. The empirical results confirm this hypothesis.

  • Název v anglickém jazyce

    The Perceived Value of Education and Educational Aspirations in the Czech Republic: Changes in the Determination of Educational Aspirations between 1989 and 2003

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyzes changes in the determination of Czech educational aspirations from 1989 to 2003, on the basis of social origin, ability, gender and other factors. The empirical research is based on a comparison of Czech data from the "Rodina ?89" and the 2003 PISA-L surveys. The article hypothesizes that social origin had a stronger direct impact on educational aspirations in 1989, while in 2003 it had a much stronger indirect influence. The empirical results confirm this hypothesis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Comparative Education Review

  • ISSN

    0010-4086

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    262896400002

  • EID výsledku v databázi Scopus