Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přechod mezi střední a vysokou školou a role různých modelů přijímacích řízení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F09%3A00326067" target="_blank" >RIV/68378025:_____/09:00326067 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985998:_____/09:00326067

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přechod mezi střední a vysokou školou a role různých modelů přijímacích řízení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie srovnává možné dopady modelu přijímacího řízení na vysoké školy založeného na znalostech s alternativou postavenou na obecních studijních předpokladech (OSP) ve specifických podmínkách České republiky. S využitím výsledků šetření Sonda Maturant 1998 ukazujeme, že v podmínkách silně stratifikovaného vzdělávacího systému se značným převisem poptávky po vysokoškolském studiu nad nabídkou může model využívající obecné studijní předpoklady výrazně zlepšit přístup nadaných jedinců s nižším socioekonomickým statusem.

  • Název v anglickém jazyce

    Alternative Models of Entrance Exams and Access to Tertiary Education: A Simulation Study

  • Popis výsledku anglicky

    The study evaluates potential impact of alternative models of university entrance exams ? model based on field-specific knowledge and model relying on common aptitude tests ? in the context of the Czech education system. Using the dataset Sonda Maturant1998, we show that given highly stratified education system and notable excess of demand over supply of university education, the entrance exams based on common aptitude tests seem to outperform the field-specific knowledge model in terms of providing access to talented students with lower socio-economic background.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F08%2F0109" target="_blank" >GA403/08/0109: Od destratifikace ke stratifikaci? Vývoj sociálně-stratifikačního systému v České republice, 1991 - 2009</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    9

  • Počet zahraničních účastníků

    0

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce