Zobrazování nerovností a hodnotová poselství v časopisech pro děti a mládež na příkladu Brava
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F09%3A00335996" target="_blank" >RIV/68378025:_____/09:00335996 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zobrazování nerovností a hodnotová poselství v časopisech pro děti a mládež na příkladu Brava
Popis výsledku v původním jazyce
Studie zkoumá obsahy časopisu Bravo z hlediska zprostředkování životního způsobu, reprodukce nerovností a nabízených hodnotových orientací. Hodnoty, které ukazuje zejména na příbězích mladých celebrit, jsou úspěch, pracovitost, nezávislost, přitažlivý vzhled a tradičními rodinné hodnoty. V rubrikách zaměřených na rady čtenářům v oblasti intimních vztahů prosazuje jako dominantní hodnoty jejich vlastní štěstí, prospěch a vývoj. I zde je kladen velký důraz na vzhled a atraktivitu jako nutné podmínky pro spokojený život.
Název v anglickém jazyce
The Presentation of Inequalities and Value Messages in Teen Magazines Using the Example of Bravo
Popis výsledku anglicky
Essay examines content of magazine Bravo from the point of view of life style intermediation, inequality reproduction and value orientation. Values that the magazine shows on young celebrities? stories are success, diligence, independence, physical attraction and traditional family values. In the sections pointed on advices in the field of relationship dominate values as private happiness, personal benefit and self-fulfilment. The magazine lays emphasis on visual aspects and attractiveness as a precondition of contended life.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2D06014" target="_blank" >2D06014: Sdílené hodnoty a normy chování jako zdroj posilování sociální koheze a překonávání negativních dopadů sociální diferenciace v ČR</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7330-172-9
Počet stran knihy
158
Název nakladatele
Sociologický ústav AV ČR, v.v.i
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—