Přidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F10%3A00346120" target="_blank" >RIV/68378025:_____/10:00346120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů
Popis výsledku v původním jazyce
Stať hledá v dostupných datových zdojích odpovědi na otázku, zda jsou splněny předpoklady běžně spojované s víceletými gymnázii: že na víceletých gymnáziích studují ti nejlepší, že jsou žáci na víceletých gymnáziích vzděláváni efektivněji než na základních školách a že mají lepší vzdělanostní perspektivy než žáci z jiných středoškolských oborů. Analýzy jsou provedeny na datech z mezinárodních srovnávacích výzkumů vědomostí a dovedností PISA s využitím metod víceúrovňového modelování a na datech z výzkumů PISA-L a Studium na vysoké škole 2004 s využitím logistické regrese.
Název v anglickém jazyce
The Value ? Added of Studying at Multi-year Gymnasia in the Light of Available Data Sources
Popis výsledku anglicky
The article sets out to verify whether multi-year gymnasia genuinely fulfil the functions associated with them. Whether they serve to most talended students, provide them with most efficient education and give them better educational perspectives than other secondary studies. Hypotheses about the role of multi-year gymnasia are tested using data from the OECD PISA, the PISA-L longitudinal survey and Higher Education Studies 2004 survey. The main analytic methods used are multi-level modelling and logistic regression.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA403%2F08%2F0109" target="_blank" >GA403/08/0109: Od destratifikace ke stratifikaci? Vývoj sociálně-stratifikačního systému v České republice, 1991 - 2009</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociologický časopis-Czech Sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000278691900001
EID výsledku v databázi Scopus
—