Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F10%3A00346120" target="_blank" >RIV/68378025:_____/10:00346120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať hledá v dostupných datových zdojích odpovědi na otázku, zda jsou splněny předpoklady běžně spojované s víceletými gymnázii: že na víceletých gymnáziích studují ti nejlepší, že jsou žáci na víceletých gymnáziích vzděláváni efektivněji než na základních školách a že mají lepší vzdělanostní perspektivy než žáci z jiných středoškolských oborů. Analýzy jsou provedeny na datech z mezinárodních srovnávacích výzkumů vědomostí a dovedností PISA s využitím metod víceúrovňového modelování a na datech z výzkumů PISA-L a Studium na vysoké škole 2004 s využitím logistické regrese.

  • Název v anglickém jazyce

    The Value ? Added of Studying at Multi-year Gymnasia in the Light of Available Data Sources

  • Popis výsledku anglicky

    The article sets out to verify whether multi-year gymnasia genuinely fulfil the functions associated with them. Whether they serve to most talended students, provide them with most efficient education and give them better educational perspectives than other secondary studies. Hypotheses about the role of multi-year gymnasia are tested using data from the OECD PISA, the PISA-L longitudinal survey and Higher Education Studies 2004 survey. The main analytic methods used are multi-level modelling and logistic regression.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F08%2F0109" target="_blank" >GA403/08/0109: Od destratifikace ke stratifikaci? Vývoj sociálně-stratifikačního systému v České republice, 1991 - 2009</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický časopis-Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000278691900001

  • EID výsledku v databázi Scopus