Conceptual and methodological innovations in the research of educational inequalities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F11%3A00366687" target="_blank" >RIV/68378025:_____/11:00366687 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Conceptual and methodological innovations in the research of educational inequalities
Popis výsledku v původním jazyce
The paper provides a survey of the key thematic and methodological milestones in research into educational inequalities. It focuses on authors and concepts that introduced major innovations and contributed to significant advancements in the analysis andknowledge of educational inequalities. We have distinguished three periods, focusing on two key concepts in each. Three of the concepts are presented as breakthrough methodological innovations and three are viewed as thematic innovations.
Název v anglickém jazyce
Conceptual and methodological innovations in the research of educational inequalities
Popis výsledku anglicky
The paper provides a survey of the key thematic and methodological milestones in research into educational inequalities. It focuses on authors and concepts that introduced major innovations and contributed to significant advancements in the analysis andknowledge of educational inequalities. We have distinguished three periods, focusing on two key concepts in each. Three of the concepts are presented as breakthrough methodological innovations and three are viewed as thematic innovations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA403%2F08%2F0109" target="_blank" >GA403/08/0109: Od destratifikace ke stratifikaci? Vývoj sociálně-stratifikačního systému v České republice, 1991 - 2009</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociological Theory and Methods
ISSN
0913-1442
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
JP - Japonsko
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
197-213
Kód UT WoS článku
000290815100012
EID výsledku v databázi Scopus
—