Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kulturní spotřeba a sociální distinkce v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F14%3A00437533" target="_blank" >RIV/68378025:_____/14:00437533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kulturní spotřeba a sociální distinkce v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá vazbou mezi spotřebními preferencemi a vertikálním ? třídním postavením v současné české společnosti. Představeny jsou teoretické modely kulturní spotřeby a pozice v sociální struktuře (homologie, individualizace, kulturní všežroutství), jejichž platnost je ověřována na datech z výzkumu spotřebitelských preferencí (MML TGI 2004) a kulturní participace (Kultura v krajích ČR 2011). Výsledky potvrzují platnost teze o homologii: vysoká kultura i vkus okázalosti jsou v české společnosti spjaty s vyšší třídní pozicí, nicméně mezi determinanty spotřební kultury nelze opomenout také nevertikální složky sociálního postavení (životní cyklus, gender).

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural consumption and social distinction in the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on the link between consumption preferences and vertical ? class position in the contemporary Czech society. First theoretical models of cultural consumption and social standing (homology, individualization, cultural omnivorousness) are introduced and second their validity is examined using data from the surveys of consumer preferences (MML TGI 2004) and cultural participation (Culture in CR regions 2011). The results confirm the validity of the homology thesis: high culture and thetaste of conspicuous consumption in Czech society associated with higher class position, but the non-vertical components of social standing (life cycle, gender) as determinants of consumer culture can not be neglected either.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Spotřební kultura: historie, teorie a výzkum

  • ISBN

    978-80-200-2372-8

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    114-143

  • Počet stran knihy

    440

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly