Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Science policy implications for policy knowledge generated in academia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F16%3A00460379" target="_blank" >RIV/68378025:_____/16:00460379 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Science policy implications for policy knowledge generated in academia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter maps and discusses the key structural limits and incentives of policy-relevant knowledge production by academics in the Czech Republic. It argues that the current science and higher education policy arrangements substantially narrow the understanding of useful’ academic knowledge and either drive researchers to produce expertise in strict alignment with the dominant economic and political powers or push them to pursue purely basic research’. In the second part, the chapter offers a brief introduction to the role of economists in the political and policy transformation in 1990 and two case studies of economists’ engagement in expertise production and the shaping of public policies. The chapter argues that the pressing current issues related to academics’ involvement in policy-making are the diversity of expertise invited into the policy process and the possibilities to embed the production of policy relevant expertise in individual academic careers.

  • Název v anglickém jazyce

    Science policy implications for policy knowledge generated in academia

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter maps and discusses the key structural limits and incentives of policy-relevant knowledge production by academics in the Czech Republic. It argues that the current science and higher education policy arrangements substantially narrow the understanding of useful’ academic knowledge and either drive researchers to produce expertise in strict alignment with the dominant economic and political powers or push them to pursue purely basic research’. In the second part, the chapter offers a brief introduction to the role of economists in the political and policy transformation in 1990 and two case studies of economists’ engagement in expertise production and the shaping of public policies. The chapter argues that the pressing current issues related to academics’ involvement in policy-making are the diversity of expertise invited into the policy process and the possibilities to embed the production of policy relevant expertise in individual academic careers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Policy analysis in the Czech Republic

  • ISBN

    978-1-44731-814-9

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    291-301

  • Počet stran knihy

    336

  • Název nakladatele

    The Policy Press

  • Místo vydání

    Bristol

  • Kód UT WoS kapitoly