Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Authenticity and digital intimacy between influencers and researchers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F21%3A00553717" target="_blank" >RIV/68378025:_____/21:00553717 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Authenticity and digital intimacy between influencers and researchers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ethnography of and on social media, in which my own research on female influencers on Czech Instagram is embedded, presents a growing, diverse and exciting field of research. It also places the ethnographer in an intricate network of relationships that are both more distant, yet also more intimate than their offline counterparts. As it was already noted in the introductory post of this blog series, these new types of intimacies call for new types of reflections, both methodological and ethical. I choose here to explore two questions related to digital intimacy as both subject and method of my research – the methodological dilemma of getting to know my informants via scrolling down their feeds and the ethical dilemma of reciprocating the intimacy via my own feed.

  • Název v anglickém jazyce

    Authenticity and digital intimacy between influencers and researchers

  • Popis výsledku anglicky

    Ethnography of and on social media, in which my own research on female influencers on Czech Instagram is embedded, presents a growing, diverse and exciting field of research. It also places the ethnographer in an intricate network of relationships that are both more distant, yet also more intimate than their offline counterparts. As it was already noted in the introductory post of this blog series, these new types of intimacies call for new types of reflections, both methodological and ethical. I choose here to explore two questions related to digital intimacy as both subject and method of my research – the methodological dilemma of getting to know my informants via scrolling down their feeds and the ethical dilemma of reciprocating the intimacy via my own feed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů