Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

‘Do Your Research’: Covid-19 and the narrative of information independence among Czech Instagram influencers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F21%3A00553727" target="_blank" >RIV/68378025:_____/21:00553727 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5210/spir.v2021i0.11938" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5210/spir.v2021i0.11938</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5210/spir.v2021i0.11938" target="_blank" >10.5210/spir.v2021i0.11938</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ‘Do Your Research’: Covid-19 and the narrative of information independence among Czech Instagram influencers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The COVID-19 pandemics highlighted the role of social media influencers as political communicators and drew attention to the question of accountability of influencers and their overall role in the media ecosystem. The aim of the paper is to analyze the role of lifestyle Instagram influencers in shaping the public narrative about COVID-19 as an orchestrated political event aimed at curbing civic freedom in the Czech Republic with focus on two key elements: 1) the politicization of the domestic (space) on Instagram and its gendered nature and 2) the framing of the role of influencers as democratic public voices offering an alternative to mainstream media, within the context of the post-socialist historical experience of totalitarian past. The presented analysis builds on digital ethnography among Czech female lifestyle influencers and content analysis of selected Czech influencers profiles.

  • Název v anglickém jazyce

    ‘Do Your Research’: Covid-19 and the narrative of information independence among Czech Instagram influencers

  • Popis výsledku anglicky

    The COVID-19 pandemics highlighted the role of social media influencers as political communicators and drew attention to the question of accountability of influencers and their overall role in the media ecosystem. The aim of the paper is to analyze the role of lifestyle Instagram influencers in shaping the public narrative about COVID-19 as an orchestrated political event aimed at curbing civic freedom in the Czech Republic with focus on two key elements: 1) the politicization of the domestic (space) on Instagram and its gendered nature and 2) the framing of the role of influencers as democratic public voices offering an alternative to mainstream media, within the context of the post-socialist historical experience of totalitarian past. The presented analysis builds on digital ethnography among Czech female lifestyle influencers and content analysis of selected Czech influencers profiles.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Selected Paper of Internet Research 2021

  • ISBN

  • ISSN

    2162-3317

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Association of Internet Researchers

  • Místo vydání

    Philadelphia

  • Místo konání akce

    Philadelphia (online)

  • Datum konání akce

    12. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku