Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of school forums on political development in early adolescence. A field experiment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F23%3A00557163" target="_blank" >RIV/68378025:_____/23:00557163 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13510/22:43896891

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03003930.2022.2052855?journalCode=flgs20" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03003930.2022.2052855?journalCode=flgs20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/03003930.2022.2052855" target="_blank" >10.1080/03003930.2022.2052855</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of school forums on political development in early adolescence. A field experiment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Scholars and practitioners endorse public participation in the decision-making process as enhancing the health of democracy, justice, and effectiveness of policy outcomes. To sustain or even increase the number of participants in the long run, it is crucial to start raising a new politically active generation already during their youth and even early adolescence. This article presents School Forums as an extracurricular participatory method involving early adolescents (11–15 years old) in decision-making concerning their school and municipality. We made a field experiment on a sample of 480 Czech secondary school pupils to examine the potential of School Forums to enhance prerequisites for youth’s political engagement. Our results revealed a positive effect of School Forum attendance on the sense of internal political efficacy and interest in local affairs. The results suggest a high potential of participative extracurricular programmes in raising a new generation of politically active citizens

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of school forums on political development in early adolescence. A field experiment

  • Popis výsledku anglicky

    Scholars and practitioners endorse public participation in the decision-making process as enhancing the health of democracy, justice, and effectiveness of policy outcomes. To sustain or even increase the number of participants in the long run, it is crucial to start raising a new politically active generation already during their youth and even early adolescence. This article presents School Forums as an extracurricular participatory method involving early adolescents (11–15 years old) in decision-making concerning their school and municipality. We made a field experiment on a sample of 480 Czech secondary school pupils to examine the potential of School Forums to enhance prerequisites for youth’s political engagement. Our results revealed a positive effect of School Forum attendance on the sense of internal political efficacy and interest in local affairs. The results suggest a high potential of participative extracurricular programmes in raising a new generation of politically active citizens

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_048%2F0007435" target="_blank" >EF17_048/0007435: Smart City - Smart Region - Smart Community</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Local Government Studies

  • ISSN

    0300-3930

  • e-ISSN

    1743-9388

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    932-952

  • Kód UT WoS článku

    000771282300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85126798985