Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

When Sociotechnical Imaginaries Become True: Digital Transition of Public Services and Inequalities during the Pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F23%3A00578460" target="_blank" >RIV/68378025:_____/23:00578460 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2075-4698/13/10/220" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2075-4698/13/10/220</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/soc13100220" target="_blank" >10.3390/soc13100220</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    When Sociotechnical Imaginaries Become True: Digital Transition of Public Services and Inequalities during the Pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As a response to the COVID-19 pandemic, many public institutions in Europe designed policies that increased the use of ICTs with the public to provide or collect information, offer support, and perform educational activities. This process was in line with a sociotechnical imaginary where people’s lives are increasingly “smart” and enhanced through digital innovation. We provide an analysis of the implications of this imaginary during the pandemic for people belonging to vulnerable categories, to understand how these actors are considered in the digital transition process at the European level. This analysis is based on qualitative data collected in 30 European countries in the frame of an EU project aimed at understanding how COVID-19-related public policies shaped social inequalities. Building on the intersection between gender studies, science and technology studies, and media studies, this analysis aims to contribute to a more inequality-aware policy reflection on the digital transition.

  • Název v anglickém jazyce

    When Sociotechnical Imaginaries Become True: Digital Transition of Public Services and Inequalities during the Pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    As a response to the COVID-19 pandemic, many public institutions in Europe designed policies that increased the use of ICTs with the public to provide or collect information, offer support, and perform educational activities. This process was in line with a sociotechnical imaginary where people’s lives are increasingly “smart” and enhanced through digital innovation. We provide an analysis of the implications of this imaginary during the pandemic for people belonging to vulnerable categories, to understand how these actors are considered in the digital transition process at the European level. This analysis is based on qualitative data collected in 30 European countries in the frame of an EU project aimed at understanding how COVID-19-related public policies shaped social inequalities. Building on the intersection between gender studies, science and technology studies, and media studies, this analysis aims to contribute to a more inequality-aware policy reflection on the digital transition.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Societies

  • ISSN

    2075-4698

  • e-ISSN

    2075-4698

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    220

  • Kód UT WoS článku

    001095398200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85175251005