Media socialization during lockdowns. Media as agent of socialization for young people during the Covid-19 pandemic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10473793" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10473793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6sSBKXkII5" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6sSBKXkII5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5771/0010-3497-2023-2" target="_blank" >10.5771/0010-3497-2023-2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Mediensozialisation im Lockdown. Medien als Sozialisationsinstanz Heranwachsender während der Covid-19-Pandemie
Popis výsledku v původním jazyce
Der Beitrag widmet sich der Rolle von Medien als Sozialisationsinstanz während der, durch die Covid-19 Pandemie bedingten, Lockdownphasen mit besonderem Fokus auf die Selbst-, Sozial- und Sachauseinandersetzung Heranwachsender. Dafür werden Ergebnisse des europäischen Projekts Kids' Digital Lives in COVID-19 Times (KiDiCoTi) herangezogen. Im Mittelpunkt steht dabei das Medienhandeln von Kindern und Jugendlichen im Alter von sechs bis 18 Jahren in Österreich.
Název v anglickém jazyce
Media socialization during lockdowns. Media as agent of socialization for young people during the Covid-19 pandemic
Popis výsledku anglicky
The article is dedicated to the role of media as an instance of socialisation during the lockdown phases caused by the Covid-19 pandemic with a special focus on how are young people questioning their self and their social world. The results of the European project Kids' Digital Lives in COVID-19 Times (KiDiCoTi) are used for this purpose. The focus is on the media behaviour of children and young people aged six to 18 in Austria.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communicatio Socialis
ISSN
0010-3497
e-ISSN
2198-3852
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
197-207
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—