Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cycles of Labour: In the Metaverse, We Will Be Housewives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F23%3A00579892" target="_blank" >RIV/68378025:_____/23:00579892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://necsus-ejms.org/cycles-of-labour-in-the-metaverse-we-will-be-housewives/" target="_blank" >https://necsus-ejms.org/cycles-of-labour-in-the-metaverse-we-will-be-housewives/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cycles of Labour: In the Metaverse, We Will Be Housewives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The digital sphere suggests new reorganisation, where many users are turned into wage-labourers being hired for minute tasks of maintenance and care. These workers are effectively turned into NPCs (non-playable characters), providing a smooth experience for other users. These hired NPCs are once again stuck in a loop of constant waiting and working for a piece-wage. Like the houseworkers from the global south, the NPCs also become highly vulnerable. Digital labour thus follows the same cycle of individualisation and invisibilisation as domestic labour in the second half of the twentieth century. This process then results in delegating this labour to the most vulnerable populations, further adding to their precarity.

  • Název v anglickém jazyce

    Cycles of Labour: In the Metaverse, We Will Be Housewives

  • Popis výsledku anglicky

    The digital sphere suggests new reorganisation, where many users are turned into wage-labourers being hired for minute tasks of maintenance and care. These workers are effectively turned into NPCs (non-playable characters), providing a smooth experience for other users. These hired NPCs are once again stuck in a loop of constant waiting and working for a piece-wage. Like the houseworkers from the global south, the NPCs also become highly vulnerable. Digital labour thus follows the same cycle of individualisation and invisibilisation as domestic labour in the second half of the twentieth century. This process then results in delegating this labour to the most vulnerable populations, further adding to their precarity.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče