Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Leisure time in Slovakia - differentiation and reproduction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F24%3A00605536" target="_blank" >RIV/68378025:_____/24:00605536 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Voľný čas na Slovensku – diferenciácia a reprodukcia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prvá časť najskôr stručne dokumentuje vývoj a premeny voľnočasových aktivít na Slovensku v posledných desaťročiach na výsledkoch zo sociologických výskumov z rokov 1984, 1993 a 2016. Druhá časť sa na dátach z výskumu žiakov zameria na diferenciáciu v spôsobe trávenia voľného času detí staršieho školského veku ako ho zachytil výskum na žiakov šiestych a deviatych ročníkov základných škôl v Banskobystrickom kraji, 2023. Špecificky sa venuje otázke, akou rolu v diferenciácii voľného času zohráva kultúrny kapitál rodiny. Ukazuje sa, že vzdelávacie a kultúrne zdroje rodiny sú ukazovateľom aktívne trávenie voľného času detí (čítaní kníh, športovanie, navštevovanie krúžkov, atď.), kým pasívne činnosti, spojené predovšetkým s konzumáciou obsahov digitálnych médií, sú trocha častejšie u detí z rodín s nižším objemom vzdelávacích a kultúrnych zdrojov. Rozdiely v trávení voľného času dnešných detí poukazujú na podobu procesu vzniku triedne podmienených kultúrnych nerovností v slovenskej spoločnosti.n

  • Název v anglickém jazyce

    Leisure time in Slovakia - differentiation and reproduction

  • Popis výsledku anglicky

    The first part first briefly documents the development and transformations of leisure activities in Slovakia in the last decades based on the results of sociological research from 1984, 1993 and 2016. The second part focuses on the differentiation in leisure time of older school-age children as captured by research on sixth- and ninth-grade primary school pupils in the Banská Bystrica region, 2023. It specifically addresses the question of the role played by the cultural capital of the family in the differentiation of leisure time. It shows that the educational and cultural resources of the family are an indicator of children's active leisure time (reading books, playing sports, attending extracurricular activities, etc.), while passive activities, primarily associated with the consumption of digital media content, are somewhat more frequent among children from families with lower educational and cultural resources. The differences in the leisure time of today's children point to the shape of the process of the emergence of class-based cultural inequalities in Slovak society

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-12023S" target="_blank" >GA20-12023S: Kulturní zdroje rodiny: vliv na gramotnost, akumulaci kulturního kapitálu dítěte a na výsledky ve vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mapovanie symbolických hraníc v našej spoločnosti

  • ISBN

    978-80-7121-389-5

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    68-83

  • Počet stran knihy

    134

  • Název nakladatele

    Národné osvetové centrum

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly