Svatý Kopeček u Olomouce. Poutní kostel Navštívení Panny Marie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430931" target="_blank" >RIV/68378033:_____/13:00430931 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Svatý Kopeček u Olomouce. Poutní kostel Navštívení Panny Marie
Popis výsledku v původním jazyce
Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. Malířskou výzdobu nově postaveného velkého poutního kostela Navštívení P. Marie na Svatém Kopečku u Olomouce navrhl olomoucký malíř, vzdělaný augustiniánský kanovník Martin Antonín Lublinský (1636?1690). Podle jeho návrhů však malby ? jak víme z dobových pramenů ? realizoval mladý italský malíř "Jacobus", v němž dnes vidíme právě Giacoma Tencallu. Cyklus maleb v lodi a chóru kostela a nad hudební kruchtou z doby kolem roku 1675 obsahuje soubor originálních emblémů, které oslavují P. Marii. Autor konceptu se volně inspiroval různými emblematickými vzory, především pak teoretickým emblematickým traktátem jezuity Jacoba Masena Speculum Imaginum Veritatis occultae, vydaným poprvé v Kolíně nad Rýnem roku 1650. Malířskou výzdobu chóru kostela tvoří symboly a alegorie, vztahující se k invokacím Loretánské litanie. Na Lublinského a Tencallovy práce na Svatém Kopečku navázal kolem roku 1677 augsbursk
Název v anglickém jazyce
The Holy Hill near Olomouc. The pilgrimage church of the Visitation
Popis výsledku anglicky
The essay is a part of the book publication dedicated to the painters Carpoforo and Giacomo Tencalla of Bissone (Ticino) and their works in Czech Lands. The painting decorating the newly built large pilgrimage church of the Visitation on the Holy Hill (Svatý Kopeček) near Olomouc (Olmütz) was designed by a painter from Olomouc, the learned Augustinian Canon Martin Antonín Lublinský (1636?1690). However, as we know from contemporary sources, the paintings were actually painted (after Lublinský´s designs)by a young Italian painter called "Jacobus", in whom today we recognise none other than Giacomo Tencalla. The cycle of paintings in the nave and choir of the church and above the music gallery from the period around 1675 contain a set of original emblems celebrating the Virgin Mary. Lublinský´s concept was inspired in a free way by various emblematic models, especially by the theoretical emblematic treatise by the German Jesuit Jacob Masen Speculum Imaginum Veritatis occultae, first pub
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA408%2F09%2F0949" target="_blank" >GA408/09/0949: Korpus barokní nástěnné malby v českých zemích II: Giacomo Tencalla a objednavatelský okruh 70.-80. let 17. století</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla II
ISBN
978-80-86890-60-9
Počet stran výsledku
45
Strana od-do
195-240
Počet stran knihy
647
Název nakladatele
Artefactum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—