Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Svatý Kopeček u Olomouce. Poutní kostel Navštívení Panny Marie. Katalog nástěnných maleb

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430932" target="_blank" >RIV/68378033:_____/13:00430932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Svatý Kopeček u Olomouce. Poutní kostel Navštívení Panny Marie. Katalog nástěnných maleb

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text je součástí katalogu nástěnných maleb Carpofora a Giacoma Tencally na území českých zemí. Malířskou výzdobu nově postaveného velkého poutního kostela Navštívení P. Marie na Svatém Kopečku u Olomouce navrhl olomoucký malíř, vzdělaný augustiniánský kanovník Martin Antonín Lublinský (1636?1690). Podle jeho návrhů však malby ? jak víme z dobových pramenů ? realizoval mladý italský malíř "Jacobus", v němž dnes vidíme právě Giacoma Tencallu. Cyklus maleb v lodi a chóru kostela a nad hudební kruchtou z doby kolem roku 1675 obsahuje soubor originálních emblémů, které oslavují P. Marii. Autor konceptu se volně inspiroval různými emblematickými vzory, především pak teoretickým emblematickým traktátem jezuity Jacoba Masena Speculum Imaginum Veritatis occultae, vydaným poprvé v Kolíně nad Rýnem roku 1650. Malířskou výzdobu chóru kostela tvoří symboly a alegorie, vztahující se k invokacím Loretánské litanie. Na Lublinského a Tencallovy práce na Svatém Kopečku navázal kolem roku 1677 augsburský

  • Název v anglickém jazyce

    The Holy Hill near Olomouc. The pilgrimage church of the Visitation. The Catalogue of the ceiling paintings

  • Popis výsledku anglicky

    The text is a part of the catalogue of fresco paintings executed by painters Carpoforo and Giacomo Tencalla in the Czech Lands. The painting decorating the newly built large pilgrimage church of the Visitation on the Holy Hill (Svatý Kopeček) near Olomouc (Olmütz) was designed by a painter from Olomouc, the learned Augustinian Canon Martin Antonín Lublinský (1636?1690). However, as we know from contemporary sources, the paintings were actually painted (after Lublinský´s designs) by a young Italian painter called "Jacobus", in whom today we recognise none other than Giacomo Tencalla. The cycle of paintings in the nave and choir of the church and above the music gallery from the period around 1675 contain a set of original emblems celebrating the VirginMary. Lublinský´s concept was inspired in a free way by various emblematic models, especially by the theoretical emblematic treatise by the German Jesuit Jacob Masen Speculum Imaginum Veritatis occultae, first published in Cologne in 1650

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA408%2F09%2F0949" target="_blank" >GA408/09/0949: Korpus barokní nástěnné malby v českých zemích II: Giacomo Tencalla a objednavatelský okruh 70.-80. let 17. století</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla II

  • ISBN

    978-80-86890-60-9

  • Počet stran výsledku

    131

  • Strana od-do

    241-371

  • Počet stran knihy

    647

  • Název nakladatele

    Artefactum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly