Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jan Svoboda - A Photographer Amidst Artists

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F22%3A00565137" target="_blank" >RIV/68378033:_____/22:00565137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Jan Svoboda - ein Fotograf unter Künstlern

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Die frühe Schaffensphase von Jan Svoboda lässt sich mit dem Jahr 1968 abschließen, als seine erste Einzelausstellung in der Galerie am Karlslatz in Prag stattfand, kurz nach der Besetzung der Tschechoslowakei durch Truppen des Warschauer Paktes. In den sechziger Jahren formierte sich Svobodas künstlerischer Ausdruck der autonomen Bildfotografie, die eine bestimmte Adjustierung hatte: sie war ein dreidimensionales Objekt. In dieser Phase der Formierung hatte seine Auftragsarbeit zusammen mit Künstlern, aber auch das künstlerische soziale Umfeld und die persönlichen Beziehungen zu Künstlern oder die Zugehörigkeit zur Gruppe Máj 57 einen großen Einfluss auf Svoboda. Sein ultimatives Ziel war es, Künstler zu werden, er „hasste” die Fotografie und im tschechischen Milieu war Josef Sudek für ihn das einzige fotografische Vorbild.

  • Název v anglickém jazyce

    Jan Svoboda - A Photographer Amidst Artists

  • Popis výsledku anglicky

    The early period of Jan Svoboda's work can be concluded in the year 1968, when his first author's exhibition took place in the Gallery on Karlovo náměstí in Prague – shortly after Czechoslovakia was occupied by the Warsaw Pact troops. In the 1960s, Svoboda's artistic expression of autonomous pictorial photography took shape which its specific adjustment – as a three-dimensional object. A great influence on Svoboda in this formative period had his commissioned collaboration with artists, but also the artistic social environment and personal relationships with artists or his membership in the Máj 57 group. Svoboda's ultimate goal was to become an artist, he „hated” photography and Josef Sudek was the only local photographer-artist whom he respected.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Zwischen Avantgarde und Repression. Tschechische Fotografie (1948–1968)

  • ISBN

    978-3-95498-712-2

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    128-135

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Sandstein

  • Místo vydání

    Dresden

  • Kód UT WoS kapitoly