Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech operetta before 1945. Chances and problems of its research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F22%3A00565613" target="_blank" >RIV/68378033:_____/22:00565613 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hdl.handle.net/11104/0337133" target="_blank" >https://hdl.handle.net/11104/0337133</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Die tschechische Operette bis 1945. Chancen und Probleme ihrer Erforschung

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Beitrag stellt in gebotener Kürze das Forschungsprojekt des Kunsthistorischen Instituts der CAS vor, welches die Geschichte des Heimischwerdens des Gattung Operette bis 1945 erzählt. Es behandelt die Faktoren Folklorisierung, Verbürgerlichung und daneben auch die Marginalisierung ihrer Vertreter. Dies wird anhand von Beispielen der Komponisten Jára Beneš, Jaromír Weinberger und vor allem Karel Weis gezeigt. Nachdem er mit der Oper Der polnische Jude (1901) nationalistische Kritik auf sich gezogen hatte, legte Weis mit seiner Operette Der Revisor (1907) „den Grundstein der tschechischen Operettenliteratur“ (M. Šulc).

  • Název v anglickém jazyce

    Czech operetta before 1945. Chances and problems of its research

  • Popis výsledku anglicky

    The paper briefly presents a research project at the Institute of Art History of the CAS that tells the story of the ‘domestication’ of the operetta genre before 1945. It deals with the factors of folkorization, the Bürgertum (or middle-class) and especially the marginalization of operetta artists. This is shown by the examples of composers Jára Beneš, Jaromír Weinberger, and especially Karel Weis. After having drawn nationalst criticism with his opera The Polish Jew (1901), Weis ‘‘led the foundation stone of the Czech operetta repertoire’’ (M. Šulc) with his operetta The Government Inspector (1907).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Muzikologické fórum

  • ISSN

    1805-3866

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    129-137

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus