Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyhoštění Karla Weise z dějin české hudby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73604817" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73604817 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://new.musicologicaolomucensia.upol.cz/contentsabstracts/musicologica-olomucensia-31-2020/" target="_blank" >http://new.musicologicaolomucensia.upol.cz/contentsabstracts/musicologica-olomucensia-31-2020/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyhoštění Karla Weise z dějin české hudby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Karel Weis zadal operu Polský Žid pražskému Novému německému divadlu (premiéra dne 3. 3. 1901). Polský žid se záhy stal operním hitem řady zahraničních scén a byl uveden i v newyorské Metropolitní opeře. Neočekávaný úspěch díla, ale zejména její uvedení mimo Národní divadlo vedlo řadu českých hudebníků k označení Karla Weise za vlastizrádce. Weis se tak ani nedostal do psaných dějin o české hudební kultuře 19. a 20. století. Studie se snaží analyzovat situaci kolem roku 1901 a upozornit na nespravedlivá hodnocení Weisovy osobnosti a jeho díla z pozic povrchních národních stanovisek a vlastenectví.

  • Název v anglickém jazyce

    Banishment of Karel Weis from the Czech Music History

  • Popis výsledku anglicky

    Karel Weis offered his opera The Polish Jew to the New German Theatre in Prague (premiered on March 3, 1901). It soon became an opera hit at a number of foreign stages, and was performed even in the Metropolitan Opera in New York. The unexpected success of the artwork, but especially its staging elsewhere than the National Theatre resulted in a number of Czech musicians calling Karel Weis a traitor to the nation. As a result, the written history of the Czech musical culture of 1800s and 1900s omits the name of Karel Weis. This treatise aims to analyse the status quo around the year 1901 and point out unjust evaluations of Weis’s personality and work from the vantage point of shallow national attitudes and patriotism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    1212-1193

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June 2020

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    72-92

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus