Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tragedy in the Art of Michelangelo as a Legacy of Max Dvořák in the art-historical Scholarship of Hans Sedlmayr

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F22%3A00568834" target="_blank" >RIV/68378033:_____/22:00568834 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pau.krakow.pl/FHA/FHA_20_2022_s_29_39.pdf" target="_blank" >https://pau.krakow.pl/FHA/FHA_20_2022_s_29_39.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Die Tragik in der Kunst Michelangelos als Max Dvořáks Vermächtnis in der Kunstgeschichte Hans Sedlmayrs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Studie befasst sich mit Hans Sedlmayrs Buch Über Michelangelo. Versuch über die Ursprünge seiner Kunst von 1940 und zeigt es als beeinflusst von Max Dvořáks Kunstgeschichte von 1920. Sedlmayrs Buch über Michelangelo ist von der historiographischen Forschung bisher vernachlässigt worden, abgesehen von allgemeinen Aussagen über Sedlmayrs Bewältigung des Todes seiner Eltern und seiner ersten Frau durch das Schreiben dieses Buches, und daher ist die Art und Weise, wie Sedlmayr mit dem Erbe von Max Dvořáks spätem kunsthistorischen Denken umging, übersehen worden, obwohl Dvořáks Studien die entscheidende Referenzquelle für Sedlmayrs Verständnis der Kunst Michelangelos sind, die Sedlmayr 1940 als tragisch empfand. Sedlmayrs Buch über Michelangelo aus dem Jahr 1940 sollte daher in die historiographische Forschung über den intellektuellen Einfluss der Kunstgeschichte von Max Dvořák einbezogen werden, wie die Studie argumentiert.

  • Název v anglickém jazyce

    Tragedy in the Art of Michelangelo as a Legacy of Max Dvořák in the art-historical Scholarship of Hans Sedlmayr

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with Hans Sedlmayr’s book Über Michelangelo. Versuch über die Ursprünge seiner Kunst [On Michelangelo. An Essay in the Origins of his Art] from 1940 and demonstrates that it had been influenced by Max Dvořák’s art-historical scholarship emerging around 1920. Sedlmayr’s book on Michelangelo has been so far neglected in the research of his art-historical scholarship, except for some general statements about the writing this book as means of his coming to terms with the death of his parents and his first wife . Owing to this omission, the way how the scholar dealt with the legacy of Max Dvořák’s late art historical thinking has been overlooked, even though the latter’s studies are the crucial reference for Sedlmayr’s understanding of Michelangelo’s art, which Sedlmayr interpreted in 1940 as tragic, closely to how Dvořák had understood Michelangelo’s art as the source for the art of Mannerism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Folia historiae artium

  • ISSN

    0071-6723

  • e-ISSN

    2719-5635

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    29-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus