Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Paths in Opera. A conference on a book about avant-garde opera in interwar Czechoslovakia and a round table on the overarching theme of “Ertartete Musik”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F23%3A00578234" target="_blank" >RIV/68378033:_____/23:00578234 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14210/23:00133032

  • Výsledek na webu

    <a href="https://music.phil.muni.cz/mmk/en/program" target="_blank" >https://music.phil.muni.cz/mmk/en/program</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Paths in Opera. A conference on a book about avant-garde opera in interwar Czechoslovakia and a round table on the overarching theme of “Ertartete Musik”

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A colloquium developing the topic of the book about avant-garde opera in interwar Czechoslovakia “New Paths in Opera / Martinů – Burian – Hába – Schulhoff – Ullmann” (2021) and a round table on the overarching theme of “Ertartete Musik”. The first day presented musicological papers focusing on avant-garde music theatre of the first half of the 20th century, accentuating composers who lived and worked against the backdrop of the social and political events in the First Czechoslovak Republic (Martinů, Schulhoff, Ullmann, Burian, Ježek, Hába, and others). The second day was conceived as a roundtable and focused on avant-garde music theatre in the first half of the 20th century. It featured renowned musicologists, directors of opera houses, as well as publishers and media representatives. How did opera respond to the turbulent social and political events in the 1920s and 1930s? How did the genre absorb the emerging jazz and new media? How was 20th-century music impacted by Nazism? How to approach unfinished or incomplete works? And how to build the relationship between contemporary audiences and Entartete Musik? A number of distinguished figures including world renowned specialists as Michael Beckerman, Albrecht Duemling, Michael Haas, Christopher Hailey or Barbara Dallheimer shared their opinions and experience.

  • Název v anglickém jazyce

    New Paths in Opera. A conference on a book about avant-garde opera in interwar Czechoslovakia and a round table on the overarching theme of “Ertartete Musik”

  • Popis výsledku anglicky

    A colloquium developing the topic of the book about avant-garde opera in interwar Czechoslovakia “New Paths in Opera / Martinů – Burian – Hába – Schulhoff – Ullmann” (2021) and a round table on the overarching theme of “Ertartete Musik”. The first day presented musicological papers focusing on avant-garde music theatre of the first half of the 20th century, accentuating composers who lived and worked against the backdrop of the social and political events in the First Czechoslovak Republic (Martinů, Schulhoff, Ullmann, Burian, Ježek, Hába, and others). The second day was conceived as a roundtable and focused on avant-garde music theatre in the first half of the 20th century. It featured renowned musicologists, directors of opera houses, as well as publishers and media representatives. How did opera respond to the turbulent social and political events in the 1920s and 1930s? How did the genre absorb the emerging jazz and new media? How was 20th-century music impacted by Nazism? How to approach unfinished or incomplete works? And how to build the relationship between contemporary audiences and Entartete Musik? A number of distinguished figures including world renowned specialists as Michael Beckerman, Albrecht Duemling, Michael Haas, Christopher Hailey or Barbara Dallheimer shared their opinions and experience.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Brno

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    27

  • Počet zahraničních účastníků

    19

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce