Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Operetta conference. Czech operetta and its transnational contexts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F23%3A00579609" target="_blank" >RIV/68378033:_____/23:00579609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.udu.cas.cz/en/akce/ceska-opereta-a-jeji-mezinarodni-kontexty" target="_blank" >https://www.udu.cas.cz/en/akce/ceska-opereta-a-jeji-mezinarodni-kontexty</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Operetta conference. Czech operetta and its transnational contexts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While scholarly interest in operetta has increased in the past decade, the Czech operetta scene has remained by and large a desideratum, although it was comparable to that of other (post-)Habsburg countries until 1945. Therefore, this conference addressed the blank spots of operetta history: which factors influenced repertoire formation on the one hand and omission from cultural memory on the other? What roles did nationalisms and both national and transnational networks play? To what mechanisms of exclusion were the proponents of the precarious art of operetta exposed? How has this been reflected so far in music and theatre studies, as well as in related disciplines? Such questions suggest that the seemingly “light muse” can be a highly political topic.

  • Název v anglickém jazyce

    Operetta conference. Czech operetta and its transnational contexts

  • Popis výsledku anglicky

    While scholarly interest in operetta has increased in the past decade, the Czech operetta scene has remained by and large a desideratum, although it was comparable to that of other (post-)Habsburg countries until 1945. Therefore, this conference addressed the blank spots of operetta history: which factors influenced repertoire formation on the one hand and omission from cultural memory on the other? What roles did nationalisms and both national and transnational networks play? To what mechanisms of exclusion were the proponents of the precarious art of operetta exposed? How has this been reflected so far in music and theatre studies, as well as in related disciplines? Such questions suggest that the seemingly “light muse” can be a highly political topic.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    20

  • Počet zahraničních účastníků

    8

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce