Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prague Operetta Theatres during the Nazi Occupation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F23%3AN0000117" target="_blank" >RIV/61384984:51210/23:N0000117 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.udu.cas.cz/archiv/content_cz/uebersicht_19_2.pdf" target="_blank" >https://www.udu.cas.cz/archiv/content_cz/uebersicht_19_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prague Operetta Theatres during the Nazi Occupation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Operetta theatres in Prague experienced unprecedented prosperity during World War II. This paper focuses on the reaction of some of the important Prague operetta theatres and their owners (such as Hugo Kraus or Jiří Koldovský) to the German occupation in 1939. Using the example of Velká opereta (the Great Operetta Theatre), it concentrates on changes of the repertoire, acts of censorship or displays of anti-Semitism. How did theatres and their directors react to the new circumstances – through adaptation, collaboration, or did they perhaps attempt an inconspicuous resistance? Contribution to the conference Czech operetta and its international contexts, which took place on 23-25 March 2023 in Vila Lanna Prague 6, was presented on March 25, 2023.

  • Název v anglickém jazyce

    Prague Operetta Theatres during the Nazi Occupation

  • Popis výsledku anglicky

    Operetta theatres in Prague experienced unprecedented prosperity during World War II. This paper focuses on the reaction of some of the important Prague operetta theatres and their owners (such as Hugo Kraus or Jiří Koldovský) to the German occupation in 1939. Using the example of Velká opereta (the Great Operetta Theatre), it concentrates on changes of the repertoire, acts of censorship or displays of anti-Semitism. How did theatres and their directors react to the new circumstances – through adaptation, collaboration, or did they perhaps attempt an inconspicuous resistance? Contribution to the conference Czech operetta and its international contexts, which took place on 23-25 March 2023 in Vila Lanna Prague 6, was presented on March 25, 2023.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů