Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Notes on Franz Wickhoff’s School and Max Dvořák’s Italian Renaissance studies based on new archival materials

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F23%3A00582282" target="_blank" >RIV/68378033:_____/23:00582282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://arthistoriography.files.wordpress.com/2023/10/murar.pdf" target="_blank" >https://arthistoriography.files.wordpress.com/2023/10/murar.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.48352/uobxjah.00004355" target="_blank" >10.48352/uobxjah.00004355</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Notes on Franz Wickhoff’s School and Max Dvořák’s Italian Renaissance studies based on new archival materials

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with Franz Wickhoff´s influence on Max Dvořák´s formulation of his late method of art history today widely known as ‘Kunstgeschichte als Geistesgeschichte’. The article proposes a thesis that already in Wickhoff´s thinking an inclination toward the ‘geistesgeschichtliche’ interpretation of art history can be evident, as shown on a comparison between his and Dvořák´s interest in the Italian Renaissance art. The other way of Wickhoff´s influence on Dvořák´s art history is shown as grounded in their deep personal relationship that is documented in their mutual correspondence from the early 20th century, recently rediscovered in the Archive of the Institute of Art History of the Vienna University.

  • Název v anglickém jazyce

    Notes on Franz Wickhoff’s School and Max Dvořák’s Italian Renaissance studies based on new archival materials

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with Franz Wickhoff´s influence on Max Dvořák´s formulation of his late method of art history today widely known as ‘Kunstgeschichte als Geistesgeschichte’. The article proposes a thesis that already in Wickhoff´s thinking an inclination toward the ‘geistesgeschichtliche’ interpretation of art history can be evident, as shown on a comparison between his and Dvořák´s interest in the Italian Renaissance art. The other way of Wickhoff´s influence on Dvořák´s art history is shown as grounded in their deep personal relationship that is documented in their mutual correspondence from the early 20th century, recently rediscovered in the Archive of the Institute of Art History of the Vienna University.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Art Historiography

  • ISSN

    2042-4752

  • e-ISSN

    2042-4752

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    29

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    29s2/TM1

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus