Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From influences to networks in art history.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F24%3A00603714" target="_blank" >RIV/68378033:_____/24:00603714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From influences to networks in art history.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, the network analysis, which aims to entangle the intricate social relations between actors, has been applied in art history with considerable intensity and selfevidence. Artists and their work began to be analysed as a part, or even a product, of broader social and institutional ties. Are networks in art history in danger of becoming a similarly ubiquitous and at the same time vague conceptual tool as the former „influence“? The paper will focus on the genesis of network thinking and rhetoric in art history - what are the possibilities and limits of the use of this concept and when it functions only as an impressive metaphor. Attention will also be paid to current network visualizations, which, although based on sophisticated computer programs, can quickly slip into mere spectacular symbolization. The persuasiveness of these visualizations may not come from their content, but from the visually impressive interconnectedness that connotes meanings such as „modern“, „dynamic“ or „democratic“.

  • Název v anglickém jazyce

    From influences to networks in art history.

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, the network analysis, which aims to entangle the intricate social relations between actors, has been applied in art history with considerable intensity and selfevidence. Artists and their work began to be analysed as a part, or even a product, of broader social and institutional ties. Are networks in art history in danger of becoming a similarly ubiquitous and at the same time vague conceptual tool as the former „influence“? The paper will focus on the genesis of network thinking and rhetoric in art history - what are the possibilities and limits of the use of this concept and when it functions only as an impressive metaphor. Attention will also be paid to current network visualizations, which, although based on sophisticated computer programs, can quickly slip into mere spectacular symbolization. The persuasiveness of these visualizations may not come from their content, but from the visually impressive interconnectedness that connotes meanings such as „modern“, „dynamic“ or „democratic“.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů