Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Situated. From immersive styles to moments in our lives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F18%3A00510242" target="_blank" >RIV/68378068:_____/18:00510242 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Situated. From immersive styles to moments in our lives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This talk looks back at ten years of my work on situated cognition in literary reading. Opening with an empirical example of socially shared text experience, I explain how my situated research perspective has evolved in terms of main object of study and research method. Three partially overlapping phases emerge wherein the focus has shifted from 1) immersive text structure to 2) the places where we read, and finally to 3) the place of text experience in our social-affective lives. These shifts in object of study have brought about corresponding shifts in empirical method, which has grown more situated with every phase: from i) lab-based psychological experiments to ii) social science methods (quantitative surveys, focus groups), and finally to 3) ethnographic observation.

  • Název v anglickém jazyce

    Situated. From immersive styles to moments in our lives

  • Popis výsledku anglicky

    This talk looks back at ten years of my work on situated cognition in literary reading. Opening with an empirical example of socially shared text experience, I explain how my situated research perspective has evolved in terms of main object of study and research method. Three partially overlapping phases emerge wherein the focus has shifted from 1) immersive text structure to 2) the places where we read, and finally to 3) the place of text experience in our social-affective lives. These shifts in object of study have brought about corresponding shifts in empirical method, which has grown more situated with every phase: from i) lab-based psychological experiments to ii) social science methods (quantitative surveys, focus groups), and finally to 3) ethnographic observation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8F18003" target="_blank" >8F18003: Reading Europe Advanced Data Investigation Tool</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů