Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sharing tacit knowledge through literature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F19%3A00510239" target="_blank" >RIV/68378068:_____/19:00510239 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sharing tacit knowledge through literature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This talk will have two parts. Firstly, I will offer an outlook on literary narrative as an interface for activating and developing the reader’s tacit, embodied knowledge. Having engaged in theoretical and empirical research on the embodied and situated facets of reading for about a decade, I will especially focus on sensorimotor mental imagery – how it is supported by textual features, the environment where we read, and the reader’s personal situation more generally. Secondly, I will look at the affordances of different kinds of literature for interpersonal sharing. I will propose that some literary texts are more “tacit” in their makeup than others and that this has consequences for how our experiences of them are shared in everyday conversation and other social interactions, including educational practice. I will argue for the benefits of sharing tacit text experience in literary learning across educational tiers, and include a practical example of how this may be done.

  • Název v anglickém jazyce

    Sharing tacit knowledge through literature

  • Popis výsledku anglicky

    This talk will have two parts. Firstly, I will offer an outlook on literary narrative as an interface for activating and developing the reader’s tacit, embodied knowledge. Having engaged in theoretical and empirical research on the embodied and situated facets of reading for about a decade, I will especially focus on sensorimotor mental imagery – how it is supported by textual features, the environment where we read, and the reader’s personal situation more generally. Secondly, I will look at the affordances of different kinds of literature for interpersonal sharing. I will propose that some literary texts are more “tacit” in their makeup than others and that this has consequences for how our experiences of them are shared in everyday conversation and other social interactions, including educational practice. I will argue for the benefits of sharing tacit text experience in literary learning across educational tiers, and include a practical example of how this may be done.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8F18003" target="_blank" >8F18003: Reading Europe Advanced Data Investigation Tool</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů