Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reading, consciousness, and personal resonance to literature in education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F19%3A00510236" target="_blank" >RIV/68378068:_____/19:00510236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reading, consciousness, and personal resonance to literature in education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    What do we know about the particular mental state of readers absorbed in literature? Researchers, educators and the public alike worry about its frailty and importance for sustainable society development, but its nature remains largely unknown. This talk will present a critical argument on how the reading consciousness tends to be understood in education. I will tackle three pervasive ideas: 1) the idea that the reader’s consciousness is a container of sorts, 2) the idea that the reader’s consciousness should exclude stimuli from one’s immediate environment, and especially 3) the idea that readers should abstract their personal concerns away when learning to read literature. The talk will draw on my research in literary reader response, embodied cognition, and reading behaviour across multiple countries and contexts, ranging from highly skilled adult readers to pupils in primary classrooms.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading, consciousness, and personal resonance to literature in education

  • Popis výsledku anglicky

    What do we know about the particular mental state of readers absorbed in literature? Researchers, educators and the public alike worry about its frailty and importance for sustainable society development, but its nature remains largely unknown. This talk will present a critical argument on how the reading consciousness tends to be understood in education. I will tackle three pervasive ideas: 1) the idea that the reader’s consciousness is a container of sorts, 2) the idea that the reader’s consciousness should exclude stimuli from one’s immediate environment, and especially 3) the idea that readers should abstract their personal concerns away when learning to read literature. The talk will draw on my research in literary reader response, embodied cognition, and reading behaviour across multiple countries and contexts, ranging from highly skilled adult readers to pupils in primary classrooms.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8F18003" target="_blank" >8F18003: Reading Europe Advanced Data Investigation Tool</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů